Jest sobota, 4 maja 2024
Portal komputerowy :: ECDL :: Ebook ::      

     
komputery, literatura informatyczna
książki na temat komputerów
książki, portal komputerowy
Literatura informatyczna
Czy warto czytać książki?
Czy wiesz, że książka to prawdopodobnie jedno z najlepszych źródeł wiedzy... więcej
Jak zamawiać? - Promocje - Pomoc - Kontakt
Komputery
Bios (9)
Dla nowicjuszy (8)
Hardware (40)
Programowanie
.Net (11)
Assembler (6)
C (6)
C++ (50)
Delphi (26)
Java (39)
Pascal (9)
Tworzenie gier (11)
Systemy operacyjne
BSD (6)
Linux (89)
Macintosh (7)
Microsoft (183)
WWW/sieci

Uwaga - promocja!

Trwa do wyczerpania zapasów. Wartościowe książki o wartości do 130zł gratis za zamówienie o odpowiedniej wartości (100 PLN lub 200 PLN). Dwa koszyki dóbr dla Ciebie - zobacz!

(Wskazówka: chcesz więcej? Składaj osobno zamówienia o w/w wartościach...)



Webmastering

Flash-ActionScript

Flash 5. Kompendium programisty

(Flash 5. Developers Guide)
Autor: Format:
P.S. Woods B5
Wydawca: Ilość stron:
HELION 264
Data publikacji: Dodatek:
2002-01-28 1 CD
Nakład wyczerpany!

Ta książka to wspaniałe źródło wiedzy dla twórców flashowych chcących zapoznać się z zagadnieniami programistycznymi (i nie tylko) związanymi bezpośrednio z Flashem.

Nie znajdziesz w niej jednak opisu języka ActionScript - celem jest przedstawienie programów i języków programowania, z których zapewne będziesz chciał skorzystać w trakcie kreowania nowej witryny flashowej.

Ponieważ wierzę, że najlepszą metodą nauki jest przeczytanie krótkiego wprowadzenia do tematu, później dokładne omówienie prostego zagadnienia i powolne przechodzenie do coraz to bardziej złożonych pojęć, taką właśnie technikę będę stosował podczas omawiania każdego tematu w każdym rozdziale.

Każdy rozdział dotyczy konkretnego tematu. Treść każdego z nich zaczyna się od przedstawienia prostych, ogólnych przykładów i powoli przechodzi do bardziej złożonych problemów. Można powiedzieć, że początek rozdziału ma Ci dać solidne podstawy danego tematu, abyś dokładnie zrozumiał późniejsze przykłady.

Praktycznie wszystkim pojęciom w książce towarzyszą przykłady. Niektóre z nich są zabawne i bardzo proste, ale głównym ich zadaniem jest ilustracja omawianego zagadnienia. Kod każdego przykładu wraz z omówieniem znajdziesz nie tylko na CD-ROM-ie, ale i w książce. W ten sposób możesz mieć go przed oczami, a na ekranie komputera oglądać jego działanie.

"Flash 5. Kompendium programisty" kierowana jest przede wszystkim do bardziej zaawansowanych twórców flashowych chcących wykorzystać na swych witrynach inne języki skryptowe niż ActionScript. Książka nie jest przeznaczona dla początkujących, ponieważ nie zawiera opisu podstawowych funkcji i narzędzi Flasha. Tę tematykę pozostawiam innym publikacjom. Jeśli czujesz się pewnie w takich zagadnieniach jak: animacja, rysowanie, importowanie obrazów i chcesz się dowiedzieć więcej na temat zaawansowanego wykorzystania filmów Flasha, to jest to książka dla Ciebie.

Jeśli potrafisz tworzyć grafiki i animacje we Flashu, ale nie masz doświadczenia z językiem skryptowym, nie martw się - pierwsze dwa rozdziały książki to wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z językami skryptowymi i opis języka ECMAScript (jest to standard, na którym bazują języki JavaScript i ActionScript).

Książka zawiera dziewięć rozdziałów i dodatek dotyczący zasobów sieciowych związanych z Flashem.

Dwa pierwsze rozdziały są poświęcone wyłącznie językowi JavaScript, więc można je jednocześnie potraktować jako wprowadzenie do języka ActionScript. Rozdział 3. to w zasadzie uzupełnienie dwóch poprzednich o aspekty związane z wyświetlaniem filmów Flasha na stronach HTML.

W rozdziałach od 4. do 9. skupiam się na darmowych (i przeważnie z otwartym dostępem do kodu źródłowego) narzędziach serwerowych przydatnych każdemu twórcy flashowemu. Po przeczytaniu tych rozdziałów będziesz umiał tworzyć witryny flashowe, oparte na dynamicznych danych, wykorzystujące języki PHP i XML, bazę danych MySQL oraz program Swift-Generator. W tej części książki dużą uwagę przywiązuję do instalacji i konfiguracji serwera na własnym komputerze.

W rozdziale 9. znajdziesz krótkie omówienie grafiki trójwymiarowej oraz wprowadzenie do modelowania 3D, w którym skorzystam z bezpłatnego (i bardzo dobrego) pakietu Strata 3D. Rozdział zawiera także przykład trójwymiarowej animacji w programie Swift 3D i wprowadzenie do nowego i nietypowego programu Amorphium Pro.

Niestety nakład wyczerpany, przepraszamy!




 

Jak zamawiać? - Promocje - Polityka prywatności - Pomoc - Kontakt

Copyright (c) 2007-2011 by ComputerSun.pl / (c) books by Helion.pl
Literatura informatyczna
mapa strony