Uwaga - promocja!
Trwa do wyczerpania zapasów. Wartościowe książki o wartości do 130zł gratis za zamówienie o odpowiedniej wartości (100 PLN lub 200 PLN). Dwa koszyki dóbr dla Ciebie - zobacz!
(Wskazówka: chcesz więcej? Składaj osobno zamówienia o w/w wartościach...)
Tworzenie gier
Java. Tworzenie gier
(Developing Games in Java)
|
|
Autor: |
Format: |
David Brackeen, Bret Barker, Laurence Vanhelsuwe |
B5 |
Wydawca: |
Ilość stron: |
HELION |
784 |
Data publikacji: |
|
2004-07-22 |
|
| Cena: 119.00 PLN |

| |
Wykorzystaj do tworzenia gier
najpopularniejszy język programowania ery internetu
Java jest nowoczesnym i prostym językiem programowania zorientowanym obiektowo. Trudno nie doceniać jej zalet - czytelna i zrozumiała składnia, uniwersalny, niezależny od platformy kod i przede wszystkich bezpłatny dostęp do doskonałych narzędzi programistycznych. Javę doceniło już wielu twórców oprogramowania, wśród których brakowało jednak twórców gier i aplikacji "rozrywkowych".
Dotychczas w Javie tworzono jedynie proste układanki, gry karciane i łamigłówki lub nieśmiertelne aplety typu "padający śnieg", które przez długi czas straszyły nas z przeglądarek internetowych. Czas na zmianę! Wykorzystaj swoje umiejętności programowania w Javie, sięgnij po wiadomości zawarte w tej książce i napisz prawdziwą grę - z grafiką, inteligentnymi przeciwnikami, wydajnym silnikiem 3D wspomaganym sprzętowo i przestrzennym dźwiękiem.
"Java. Tworzenie gier" to książka o programowaniu gier, na jaką czekałeś. Zawiera zarówno opis podstawowych mechanizmów używanych w grach, jak i szczegółowe omówienie zaawansowanych technik. Dowiesz się, jak wykorzystać platformę Java 1.4 do tworzenia szybkich, pełnoekranowych gier akcji, przygodówek i trójwymiarowych strzelanek. Nauczysz się tworzyć wspomaganą sprzętowo grafikę, algorytmy sztucznej inteligencji i znajdowania drogi, realistyczne efekty dźwiękowe i mechanizmy obsługi gry dla wielu graczy.
- Algorytmy wyświetlania grafiki 2D
- Tworzenie interfejsu użytkownika z wykorzystaniem komponentów Swing
- Programowanie efektów dźwiękowych działających w czasie rzeczywistym
- Klient i serwer gry wieloosobowej
- Wyświetlanie grafiki 3D
- Mapowanie tekstur i symulacja oświetlenia
- Drzewa BSP
- Algorytmy detekcji kolizji i wykrywania drogi
- Sztuczna inteligencja i tworzenie botów
- Zapisywanie stanu gry
- Optymalizacja kodu
- System sterowania grą
Udowodnij "fachowcom" krytykującym szybkość Javy, że nie mają racji. Napisz wspaniałą grę w Javie. W tej książce znajdziesz wszystkie wiadomości, które są do tego niezbędne. (Uwaga: system przeniesie Cię do księgarni Helion, gdzie sfinalizujesz swoje zamówienie...)
|